تولیدى کیف

تولیدى کیف

تولیدى کیف

تولیدى کیف

تولیدى کیف
پیوندها
دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵ ق.ظ

فیس بوک و اینستاگرام

کلاه برداری از فیس بوک و اینستاگرام

کلاهبرداری دستگیر کرد. گفته شد که این فرد خودش را به عنوان یک تولید کننده دستگاه‌های دیجیتالی در تایوان جا می‌زده است، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از دو شرکت بزرگ آمریکایی که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند، دزدیده است. براساس اطلاعات منتشر شده این دو شرکت بزرگ که مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند،‌ فیس بوک و اینستاگرام بوده‌اند این دو شرکت تایید کرده‌اند که کارمندان آن‌ها قربانی این کلاهبرداری و فیشینگ شده‌اند. فیشینگ شامل فعالیت‌هایی می‌شود که برای به‌دست اوردن اطلاعات شخصی کاربران مانند نام کاربری، رمز عبور و اطلاعات حساب بانکی صورت می‌گیرد. روش کلاهبرداری به این شکل بوده که کارمندان اینستاگرام و فیس بوک برای تامین هزینه قطعات الکترونیکی هزینه‌ای پرداخت می‌کردند. این پول‌ها هم به بانک‌هایی در کشورهایی مثل لتونی، قبرس، هنگ کنگ، اسلوونی، مجارستان و لیتوانی منتقل می‌شده است سخنگوی دو شرکت اینستاگرام و فیس بوک گفته که با شناسایی روش‌های کلاهبرداری و دستگیر شدن فرد خلافکار می‌شود ضررهای وارد شده را جبران کرد. البته سخنگوی این دو شرکت اعلام نکرد که مبلغ دقیق کلاهبرداری چقدر بوده است اگر این خلافکار لیتوانیایی مجرم شناخته شود برای هر خلاف خودش به ۲۰ سال زندان محکوم خواهد شد. البته این فرد حداقل می‌تواند به ۲ سال زندان برای دزدین اطلاعات کاربمان محکو شود.

                        شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده است

                پلیس آمریکا برای بازداشت معترضین از اطلاعات

یک شرکت مستقر در شهر شیکاگوی ایالات متحده آمریکا ابزاری می‌فروخته که با استفاده از متن‌ها، تصاویر و ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی اطلاعاتی درباره معترضین در اختیار پلیس می‌گذاشته است. این شرکت که Geofeedia نام دارد از اطلاعات فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و ۹ شبکه‌اجتماعی دیگر استفاده می‌کند و به کاربران خود امکان می‌دهد محتواهای شبکه‌های اجتماعی را در یک مکان بخصوص جغرافیایی جستجو کنند. این شرکت ابزار خود را در اختیار پلیس گذاشته و پلیس هم از آن در سرکوب معترضان استفاده کرده است. ظاهرا این ابزار در اعتراضاتی که در بالتیمور پس از مرگ فردی گری، جوان سیاه پوست ۲۵ ساله در آوریل سال ۲۰۱۵ رخ داد هم استفاده شده است. شرکت Geofeedia که این ابزار را ساخته، از برنامه‌هایی استفاده کرده که        شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر در اختیار سازنده‌های اپلیکیشن و شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌دهند. البته فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام اعلام کرده‌اند که دسترسی این شرکت را به اطلاعات مورد نظر مسدود کرده‌اند. اما بسیاری از فعالان از نظارت ضعیف این شرکت‌ها بر اطلاعات کاربران انتقاد کرده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند مکانیزم‌های دقیق‌تری را برای نظارت انتخاب کنند. ظاهرا اینستاگرام و فیس‌بوک در ماه سپتامبر دسترسی GeoFeedia را به اطلاعات خود مسدود کرده‌اند اما توییتر تازه روز سه‌شنبه دست به این اقدام زده است. شیوه نظارتی شبکه‌های اجتماعی بر اطلاعات کاربران و استفاده گروه‌های مختلف از آن‌ها مساله‌ای است که مدت‌ها مورد بحث بوده و حال با اتفاق رخ داده به موضوع داغ‌تری هم تبدیل شده است.

      قابلیت Stories اینستاگرام، روزانه ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد

چیزی حدود دو ماه از راه‌اندازی سرویس جدید اینستاگرام با عنوان Stories می‌گذرد. با وجود این‌که این قابلیت در کشورمان خیلی سریع میان کاربران پرتعداد اینستاگرام جا باز کرد، اما در کشورهای دیگر، تحلیل‌گران نسبت به آن خیلی هم خوش‌بین نبودند. سرویسی که Stories در اختیار کاربران قرار می‌داد، بیش‌تر به‌عنوان یک قابلیت اصلی در شبکه‌ی اجتماعی اسنپ‌چت معرفی شده بود و خیلی‌ها تصور می‌کردند، کاربران از این قابلیت تقریبا کپی‌برداری شده، استقبال نخواهند کرد. اما حالا گزارشی منتشر شده که تمام این گمانه‌‎زنی‌ها را رد می‌کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مجموعه‌ی Buzzfeed، سرویس Stories، شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، روزانه چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. این رقم در حالی منتشر می‌شود که همین چند ماه پیش Buzzfeed در قالب گزارشی دیگر تایید کرده بود شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام روزانه پذیرای بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال است. شاید اگر دو عدد ۵۰۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون کاربر فعال را کنار هم قرار بدهیم، آن هم برای قابلیت دم‌دستی مثل Stories که امکان ندارد، از اینستاگرام استفاده کنید، اما چشم‌تان به آن نیافتد، این تعداد کاربر روزانه چندان هم عجیب به‌نظر نرسد. اما باید درنظر داشته باشید که با گذشت تنها ۲ ماه از راه‌اندازی Stories، تعداد کاربران فعال این سرویس به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در جریان گزارشی که یک ماه پیش منتشر شد، شبکه‌ی اجتماعی اسنپ‌چت ماهیانه بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال دارد. این یعنی سرویس Stories چیزی در حدود دو سوم از تعداد کاربران اسنپ‌چت را به‌خودش اختصاص داده که رقمی شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. البته باید سابقه‌ی اینستاگرام و حمایت‌های فیس بوک به‌عنوان مالک این شبکه‌ی اجتماعی تصویری را هم در نظر داشت. شما هم درباره‌ی این‌که تا چه میزان از این سرویس جدید استفاده می‌کنید برای‌مان بنویسید. آیا هر روز از Stories استفاده می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است روزانه به‌طور متوسط چند استوری پست می‌کنید؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۵
milad gohari nezhad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی