تولیدى کیف

تولیدى کیف

تولیدى کیف

تولیدى کیف

تولیدى کیف
پیوندها
دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴ ق.ظ

فیس بوک در دادگاه شکست خورد

فیس بوک در دادگاه شکست خورد

بالاخره دادگاه جنجالی فیس بوک با شرکت بازی‌سازی Zenimax که بر سر هدست واقعیت مجازی Oculus Rift در جریان بود به پایان رسید و شرکت فیس بوک در این دادگاه مجرم شناخته شد و حالا باید مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار خسارت پرداخت کند. داستان از این قرار بود که «جان کارمک» (John Carmack) خالق مجموعه‌های Doom و رییس سابق استودیوی‌ بازی‌سازی id Software که قبلا در Zenimax کار می‌کرده، تمام اسناد و فایل‌های مربوط به این هدست واقعیت مجازی که از شرکت می‌دزدد و آن‌ها را در اختیار فیس بوک و شرکت Oculus Rift قرار می‌دهد. حتی بعدا خود کارمک هم در فیسبوک و شرکت Oculus استخدام می‌شود و هدست واقعیت مجازی Rift را می‌سازند و راهی بازار می‌کنند. شرکت Zenimax به همین دلیل از فیسبوک شکایت کرد و گفت که طرح اولیه‌ی این هدست برای آن‌ها بوده است. امروز دادگاه به پایان رسید و facebook در آن محکوم شد. حالا facebook باید به شرکت Zenimax مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار پرداخت کند. مشخص شده که ۲۰۰ میلیون دلار برای از بین بردن پیمان‌نامه‌ی عدم افشا و ۵۰ میلیون دلار هم عدم رعایت حق کپی رایت بوده است. البته جریمه‌های دیگری هم به فیس بوک تعلق گرفته که جمع آن به ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

                                  فیسبوک رکورد زد

هیچ شبکه‌ی اجتماعی از نظر کاربر نمی‌تواند با فیس بوک رقابت کند. دسترسی به این سایت تقریبا راحت است و کلی امکانات هیجان انگیز و جذاب دارد. حالا فیسبوک اعلام کرد که یک رکورد جدید به دست آورده است. براساس اطلاعات منتشر شده میزان کاربران موبایل این شبکه‌ی اجتماعی در یک لحظه توانسته مرز ۱٫۰۹ میلیارد نفر را رد کند. این اولین بار است که میزان کاربران موبایل این شبکه‌ی اجتماعی از مرز یک میلیارد نفر می‌گذرد. البته میزان کل کاربران فیسبوک در همان لحظه به ۱٫۱۸ میلیارد نفر می‌رسید که از طریق پلتفرم‌های مختلف وارد شده بودند. همچنین مشخص شده که میزان متوسط کاربران فعال این سایت در ماه به ۱٫۶۶ میلیارد نفر با موبایل و ۱٫۷۹ میلیارد نفر روی همه پلتفرم‌ها رسیده است. این آمار بیانگر آن هستند که تقریبا ۱۳ درصد مردم کره زمین از فیسبوک استفاده می‌کنند. این میزان کاربر فرصت‌های مالی و تبلیغاتی زیادی برای فیسبوک به همراه می‌آورد. این سایت اعلام کرد که میزان تبلیغاتش ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده که ۷۸ درصد بیشتر از سال پیش است. براساس اطلاعات منتشر شده این شبکه‌ی اجتماعی ۶٫۸ میلیارد دلار از طریق تبلیغات درآمد داشته که از این میزان ۲٫۳۸ میلیارد دلار آن سود بوده است.

                چرا اینستاگرام برای آیپد اپلیکیشن   نمیسازد

روز گذشته کاربران ویندوز ۱۰، به ویژه افرادی که از این سیستم‌عامل روی تبلت استفاده می‌کنند، از شنیدن خبر عرضه شدن اپلیکیشن اینستاگرام برای ویندوز ۱۰ خوشحال شدند. این اپلیکیشن به نظر بسیار خوب می‌رسد؛ البته اگر این حقیقت عجیب را در نظر نگیریم که تنها اگر دستگاه شما صفحه‌نمایش لمسی داشته باشد امکان آپلود عکس را خواهید داشت. اما این موضوع بار دیگر اعتراض برخی از طرفداران اینستاگرام را نسبت به یکی از نواقص بارز در پرونده‌ی آن به همراه داشته است: چرا اینستاگرام هنوز اپلیکیشنی که برای آیپد بهینه شده باشد عرضه نکرده است؟ بله امکان استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام روی آیپد وجود دارد ولی این اپلیکیشن برای آیفون طراحی شده است. حتی یافتن و نصب کردن این اپلیکیشن روی آیپد هم کاری پیچیده و دشوار است. اگر آیفون نداشته باشید مجبور خواهید بود در اپ استور روی تب Featured ضربه بزنید، کلمه‌ی Instagram را جستجو کنید، گزینه‌ای را که در سمت بالای راست صفحه قرار دارد به iPhone Only تغییر دهید تا سرانجام بتوانید  اپلیکیشن را دانلود کنید. و حال که اپلیکیشن را در اختیار دارید آماده‌ی زوم کردن باشید، چرا که اپلیکیشن از ابعاد و رزولوشن مخصوص آیفون استفاده می‌کند. امکان دیدن اکانت اینستاگرام از طریق نسخه‌ی وب روی سافاری هم وجود دارد ولی در آن صورت هم امکان آپلود کردن عکس را نخواهید داشت. موضوع این نیست که اینستاگرام از نیاز افراد اطلاع ندارد. کاربران برای سال‌های متمادی از این موضوع گله می‌کرده‌اند. اما درک کردن دلیل واقعی بی‌توجهی اینستاگرام، نیازمند بررسی کردن متمهان پرونده است که مهم‌ترین آن‌ها فیسبوک و اپل هستند.

          فیسبوک برای کاربران گوشی‌های ویندوزی دردسرساز شد

شکایت‌های بسیاری از طرف کاربران ویندوز ۱۰ موبایل درباره اپلیکیشن‌های فیسبوک و مسنجر به گوش می‌رسد. این امر باعث شده فیسبوک فکری به حال تنظیم بهتر این اپ بر روی پلتفرم ویندوز ۱۰ موبایل بکند. این موضوع قرار است از طریق بالا بردن حداقل ویژگی‌های سخت‌افزاری مورد نیاز برای استفاده از این اپ اجرا شود. ظاهرا اپلیکیشن‌های فیسبوک و مسنجر برای ویندوز ۱۰ موبایل در حال حاضر نیاز به داشتن ۲ گیگابایت RAM دارند تا بتوانند به شکل روان بر روی موبایل‌تان اجرا شوند. در واقع اگر صفحه‌ مربوط به این اپلیکیشن را در Windows Store بررسی کنید به این موضوع بر می‌خورید. بنابراین باید گفت این مساله جدی و رسمی است. مشخص است که کاربران دارای گوشی‌های هوشمند رده‌بالا مثل لومیا ۹۵۰ قطعا در این ماجرا به مشکلی برنخواهند خورد اما بسیاری از مصرف‌کننده‌ها که گوشی‌های ویندوزی میان‌‌رده دارند احتمالا باز هم در استفاده از این دو اپلیکیشن مورد بحث با مشکل مواجه خواهند شد و نمی‌توانند از آن‌ها به صورت کاملا راحت و روان استفاده کنند. در واقع فعلا این اپ برای کسانی که گوشی‌های‌شان کمتر از ۲ گیگ RAM دارد هم قابل نصب است اما احتمالا فیسبوک با این کار قصد داشته دلیل موجهی به آن دسته از کاربران گوشی‌های ویندوزی ارائه دهد که مدام از سرعت پایین این اپ‌ها شکایت می‌کردند. ظاهرا مشکل اصلی در کدنویسی این اپ‌ها است. گویا برای اجرای خوب این اپ‌ها بر روی گوشی‌های ویندوزی به RAM نسبتا زیادتری نیاز است، بیش از آنچه واقعا گوشی‌های ویندوزی برای کار کردن مناسب به آن نیاز دارند. باید امیدوار باشیم این اپ‌ها برای گوشی‌های کاربران میان‌رده هم تا جای ممکن بهینه‌سازی شوند. ‌

                            محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل

اینستاگرام جزو محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در سه ماهه‌ اول سال ۲۰۱۷ هستند. لازم به ذکر است که همه این برنامه‌ها برای فیسبوک هستند. براساس اطلاعاتی که سایت Hollywood Reporter منتشر کرده، فیلم Deadpool 2 در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۹۷ اکران می‌شود. قسمت جدید Deadpool توسط کارگردان جان ویک در حال ساخت است. از این به بعد برای بازی کردن DOTA 2 نیاز به تایید شماره تلفن همراه خودتان خواهید داشت. با این اقدام هر گیمر تنها می‌تواند یک پروفایل داشته باشد. براساس اطلاعات به دست آمده از میزان دانلود اپلیکیشن‌های موبایل در فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور در سه ماه اول سال ۲۰۱۷، مشخص شده که برنامه‌هایی که مالک آن‌ها فیسبوک است از محبوبیت بالایی برخوردارند. در آمار گفته شده که در کل برنامه‌های واتس‌اپ، فیس بوک، فیس بوک مسنجر و instagram بیشتر از سایر برنامه‌ها دانلود شده‌اند. اگر بخواهیم به صورت مجزا به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که اپلیکیشن‌های فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ، بیت‌موجی و اینستاگرام و فیسبوگ روی اپ استور از download بالایی برخوردارند و اپلیکیشن‌های facebook ، whatsapp ، facebook messenger، instagram هم روی فروشگاه گوگل پلی با Download استقبال زیادی مواجه شدند. بسیاری از برنامه‌هایی که فیسبوک مالک آن‌ها است بیش از ۱ میلیارد بار download شده‌اند و این موضوع در نوع خودش از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که facebook به راحتی توانسته دنیای موبایل را در انحصار خودش در بیاورد و کاری کند که میلیاردها کاربر از سرویس‌های این شرکت استفاده کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۵
milad gohari nezhad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی